Mai névnap:

Itt az igazi nagycsaládos autó

10perc.hu/Kiss B. László
1 hónapja
Kiemelt kép: 10perc.hu

A hétszemélyes Volkswagen Caddy akkora, hogy abban valóban elfér egy hét főből álló család a csomagokkal együtt.

A haszonjárműből kialakított VW Caddy sosem a formai megoldásaival hódított, abban a Peugeot vagy a Citroen is jobb volt. Ráadásul a német dobozos drágább is a konkurenseinél. Minőségben és márkanévben viszont mindenkinél erősebb a Caddy. A legújabb modellnek sem igazán izgalmas a designja, nem mozdul meg tőle a pulzusunk.

Az új változatot egyből felismerjük az utcán, hisz erősen hajaz az elődjére. Az látszik, minimális kockázatot sem vállaltak a tervezők az új formával. Érdekes módon a hátuljáról, az új lámpák miatt könnyebb felismerni az új Volkswagen Caddyt, mint elölről.

A Caddy utasterén sokkal jobban látható az idő múlása, a fejlődés, mint a külsején. A belső műanyagjai ebben is kemények, de nem olyan bántóan gyagik, mint mondjuk a Daciákban. A dobozos Volkswagenben immár digitális műszerfalon érintőképernyőn vezérelhetjük az interaktív felületeket, a szórakoztató és információs rendszert.


Érdekes módon a hátuljáról, az új lámpák miatt könnyebb felismerni az új Volkswagen Caddyt, mint elölről     Fotó: 10perc.hu


Tesztautónkban 8,25 hüvelykes képátlójú, de felárért akár 10 hüvelykes is lehet, ahogy a hagyományos körórás műszerfalat is teljesen digitalizált képernyő válthatja. Az integrált eSIM-mel rendelkező online csatlakozási egységen (OCU) keresztül az infotainment rendszerek hozzáférhetnek a „Volkswagen We” mobilonline szolgáltatásaihoz és funkcióihoz, vagyis a Caddy mindig hálózatban van. Az Apple Car Play simán futott rajta, leszakadást csak párszor tapasztaltam.

A kocsi kétféle tengelytávval választható, mi a hosszú tengelytávolságút, a Caddy Maxit próbáltuk ki, amelynek hossza 4,8 méter, szélessége 1,85 méter, magassága 1,79 méter. Vagyis hatalmas. És nemcsak az első két sorban – mint ahogy ebben az osztályban megszokott –, hanem hátul is. Világos, szellős, kényelmes és tágas az utolsó sor is, az ülések ott is elég nagyok, nem kell összekuporogni.

És ami még igazán dicséretes, hogy ebben a kocsiban a harmadik sor után is marad hely a csomagoknak. Alaphelyzetben 629 literes a hétszemélyes Caddy Maxi poggyásztere. Ha kiszereljük a leghátsó két ülést, akkor 1,5 köbméteres rakteret kaphatunk.


Tesztautónkban 8,25 hüvelykes képátlójú, de felárért akár 10 hüvelykes is lehet, ahogy a hagyományos körórás műszerfalat is teljesen digitalizált képernyő válthatja     Fotó: 10perc.hu


Az 1,5 literes, 122 lóerős TFSI motor igazi nagycsaládos, annyit eszik, mint egy nagy család. Városban 10 liter alatt nehezen úszható meg a fogyasztás. Sokkal ésszerűbb választás ehhez az autóhoz a 2.0 TDI erőforrás. Kipróbáltuk dízellel is, szinte fele akkora az étvágya, és a nyomatéka is nagyon jó. Sajnos az ár a márkától megszokott, a VW Caddi Life Maxi 1.5 TSI 9,7 millió forintba kerül.

Összességében: a Volkswagen Caddy Maxi valódi nagycsaládos autó, nemcsak hétszemélyes – mint a konkurensek többsége.


Kapcsolódó galéria




Hirdetés
Hirdetés