Mai névnap:

Itt a csúcsváltozat a japán népautóból

10perc.hu/Papp Gyula
2 hónapja
Kiemelt kép: Toyota

A Toyota sportrészlege, a Gazoo Racing kezelésbe vette a márka egyik legnépszerűbb modelljét és megalkotta a 304 lóerős Corolla GR-t, ami az év vége felé jelenhet meg Európában.

A Toyota elnökének, Akio Toyodának a kívánsága volt az, hogy legyen újra egy Corolla, amely magával ragadja az ügyfeleiket. A kérést tettek követték, és a kívánság mára valósággá vált.

A japán autógyár elmúlt években a versenypályákon sikert sikerre halmozó, a nagyközönségeket pedig különleges utcai sportautók sorával kényeztető versenyistállója, a Toyota Gazoo Racing a közelmúlt Kaliforniában tartotta a vadonatúj hot hatch sportos autója, a Corolla GR világpremierjét.


A hátsó kerékdobok, a padlóalagút, valamint az üzemanyagtartály előtti padlólemez merevítésén kívül préselt szénszálas tetőlemez biztosítja a szükséges szerkezeti szilárdságot     Fotó: Toyota


Míg a kifejezetten versenycélokra fejlesztett Toyota Yaris GR csak körvonalaiban és stíluselemeiben idézi az azonos nevű városi kisautót, és valójában teljesen új konstrukció, és csak háromajtós, addig a Corolla GR esetében elegendőnek látták az ötajtós vázszerkezet megerősítését. A hátsó kerékdobok, a padlóalagút, valamint az üzemanyagtartály előtti padlólemez merevítésén kívül préselt szénszálas tetőlemez biztosítja a szükséges szerkezeti szilárdságot.

A belteret is a sportossá tették: GR-logóval hímzett, erősen formázott üléseket találunk a Corolla GR-ben, a műszerfalat és a kormánykereket dekoröltések díszítik, a sebességváltó gombját egy limitált széria erejéig Morizo, azaz Akio Toyoda cégelnök aláírása díszíti.


A Gazoo Racing kezelésbe vette a márka egyik legnépszerűbb modelljét és megalkotta a 304 lóerős Corolla GR-t      Fotó: Toyota


Abszolút újdonság a sofőr előtt a digitális GR műszeregység, amely egy 12,3 colos, színes kijelzőre épül. Ezen a fordulatszám és a sebesség mellett megjeleníti többek között az összkerékhajtás aktuális üzemmódját, a turbónyomást, a kapcsolt sebességfokozatot, valamint a hossz-, illetve oldalirányú gyorsulás mértékét.

A Toyota Corolla GR lemezei alatt a Yaris GR 1,6 literes, háromhengeres turbómotorjának megerősített verziója található, amely 304 lóerős teljesítményre képes. A GR-FOUR 4WD összkerékhajtás továbbfejlesztésével a Corolla GR egy olyan autó lett, amely a határokon túl is biztonságosan és határozottan vezethető.


Abszolút újdonság a sofőr előtt a digitális GR műszeregység, amely egy 12,3 colos, színes kijelzőre épül      Fotó: Toyota


Annak érdekében, hogy még stabilabbá tegyék a modellt a mérnökök, a kiindulási alapnak számító Toyota Corolla Sport futóművét alaposan átalakították: a sport-Corolla nyomtávja elöl 60, hátul 85 mm-rel szélesebb, így a hosszú tengelytáv stabilitása mellett kanyarban is kiemelkedő képességeket nyújt. Az eredmény: sportos vezethetőség, abszolút nyugalomban.

A fokozott praktikum érdekében a Corolla GR megőrizte az ötajtós, ötszemélyes kialakítást, vagyis normál hétköznapi használhatósággal is rendelkezik a kiemelkedő vezetési élmény mellett. Ez a modell még tovább bővíti a Toyota kínálatát olyan sportautóként, amelynek élvezetes vezethetősége és teljes értékű használhatósága számos ügyfélnek ad majd élményautózást.


A Corolla GR egy olyan autó lett, amely a határokon túl is biztonságosan és határozottan vezethető       Fotó: Toyota


Az árról egyelőre nem közölt részleteket az importőr, de valószínűleg 10 millió forint felett indul. A japán cég a 2023-as modellévre mindössze 8600 Toyota Corolla GR-t készít – ebből 6600 darab jut az észak-amerikai piacra, a világ többi része, beleértve Kínát, Japán és természetesen Európát is, összesen 2000 darabot kap a forgalmazás első évében. Tehát nem árt már most érdeklődnie annak, aki ilyet szeretne.




Hirdetés
Hirdetés