Mai névnap:

Jön a Nissan Juke hibridváltozata

10perc.hu/Papp Gyula
2 hónapja
Kiemelt kép: Nissan

Júliusban érkezik az új modell, így az 1,0 literes benzinmotor mellett most már lesz választási lehetőségük a vásárlóknak. Az új 1,6-os négyhengeres érkezésével kicsit megújult a kocsi dizájnja, változott a hűtőmaszk.

A Nissan egyedi stílusú kompakt crossovere, a Juke hamarosan új hibrid hajtáslánccal bővíti motorpalettáját, amely növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást. Épp itt volt az ideje, mondhatják a vásárlók, hiszen eddig csupán az 1,0 literes turbómotorral lehetett megvenni a japán szabadidőautót. Választási lehetőség eddig nem volt.

Az új, 1,6-os erőforrás egy új generációs, csúcstechnológiás Nissan belső égésű motorból áll, amelyet kifejezetten hibrid hajtáslánc-alkalmazásokhoz fejlesztett ki. A benzinmotor teljesítménye nem nagy, csupán 94 lóerős, míg a nyomaték 148 Nm. A villanymotor 49 lóerős és 205 Nm nyomatékot produkál.


A benzinmotor teljesítménye nem nagy, csupán 94 lóerős    Fotó: Nissan


Emellett a Renault biztosította a 15 kW-os nagyfeszültségű indítót/generátort, az invertert és az 1,2 kWh vízhűtéses akkumulátort – ami együtt már nem rossz. A végeredmény egy olyan hajtáslánc, amely 25 %-kal nagyobb teljesítményt biztosít, mint a jelenlegi benzinmotor; városi használatnál akár 40 %-kal, egyéb utakkal kombinálva pedig akár 20 %-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

Ezt a szerkezetet a Renault már régóta használja, például a Clióban, ám úgy tűnik, hogy Japán messze van, így a testvérmárkához, a Nissanhoz csak most érkezett meg a technika. Az öntöltő hibrid hajtáslánc a Juke-ban papíron 5,2 litert fogyaszt 100 kilométeren, és kilométerenként 118 gramm CO2-t bocsát ki a légkörbe.


A hátsó légterelőt átalakították, hogy még tovább csökkentse az autó mögött képződő örvényeket     Fotó: Nissan


A gyári tesztek során városi forgalomban a menetidő 80 százalékában képes volt tisztán elektromos üzemben közlekedni a Juke – akár magától, akár, mert egy gombbal erre kényszerítjük. A benzinmotor csak időnként kapcsolt be ilyenkor, hogy rátöltsön az apró, 1,2 kWh kapacitású akkumulátorra. Az autó akár 55 km/óráig képes tisztán elektromos üzemben haladni.

Az új motorral együtt kicsit változott a Nissan Juke külseje is. A hűtőmaszk mögött kisebb nyíláson át áramlik be a levegő, javították a fenéklemez áramlástani jellemzőit, a hűtőradiátor elé pedig állítható lamellákat szereltek.


A Juke hamarosan új hibrid hajtáslánccal bővíti motorpalettáját, amely növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást    Fotó: Nissan


A hátsó légterelőt átalakították, hogy még tovább csökkentse az autó mögött képződő örvényeket. Az alap kerekek 17 colosak, de az új elektromos crossover, az Ariya 19 colos felnijei is megrendelhető a hibrid Juke-hoz.

Belül a műszeregység kiegészült az energiaáramlás irányát (töltés/kisütés) mutató kijelzőkkel, illetve új nyomógombok jelentek meg, például az e-pedál aktiválására. A sok akksi miatt a csomagtartó sajnos csökkent, 422 helyett 354 literes a poggyásztér, ugyanakkor a hátsó lábtér szerencsére nem változott. A vételárról még nem közöltek részleteket a nissanosok.




Hirdetés
Hirdetés