Mai névnap:

Német dinoszaurusz – Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG Style

10perc.hu/Kiss B. László
1 hónapja
Kiemelt kép: 10perc.hu

Kicsit felfrissítette az egyik legsterilebb modelljét a Volkswagen. Az újítások jót tettek a Polonak, de itthon így sem lesz belőle népautó. Ráadásul úgy tűnik, a németek is lemondtak erről a kategóriáról.

Nagyon valószínű, hogy ebben a formában ez lesz az utolsó Volkswagen Polo. A klasszikus benzinmotoros autók, mint a dinoszauruszok, kihalófélben vannak, s az biztos, hogy a következő generáció már minimum hibrid, de inkább tisztán elektromos lesz, ha megmarad egyáltalán a palettán a Polo.

Sokat mondó tény az is, hogy az új modell csak egyféle hajtóművel választhatjuk. Se dízel, se hibrid, se elektromos, csak az 1,0 literes TSI 95 vagy 110 lóerős változatban – legalábbis itthon. Régen ilyesmi elképzelhetetlen volt, pláne egy olyan globális márkánál, mint a Volkswagen.

És akkor még ott van a divat, ami nem a Polo mellett szól. Például ennek a német városi kisautónak az áráért kapunk egy Suzuki Vitarát, ami nagyobb és menőbb is. Szóval, a crossoverek, a sportos szabadidőautók korában nem a Polonak áll a zászló.


Ebben a formában ez lesz az utolsó Volkswagen Polo    Fotó: 10perc.hu


No, és ne hagyjuk figyelmen kívül a designt sem. A Volkswagen kétarcú márka, vannak nagyon vagány, dögös, gyönyörű, divatos modelljei, ugyanakkor szürke, vérnyomásbarát formájú típusai is. A Polo az utóbbiak közé tartozik, sok izgalmat nem okoz a külsejével.

Valamivel azért karakteresebb lett, mint a ráncfelvarrás előtti verziója volt – ami persze nem volt nehéz –, de látványos javulásról nem beszélhetünk. Ami ilyenkor szokásos, megújult az orr- és farkialakítás, elöl-hátul új formájú LED-es lámpatestekkel. Kevesebb szögből áll és látványosabb a lecserélt fényszóró (a Style felszereltséggel már adaptív IQ light egységek), sikkesebb a trapéz alakú levegőbelépő az új lökhárítóban és eltérőek a ködlámpák.

Az első fényforrásokat LED-csík köti össze, ami este egyedivé teszi a Polót, de nem túl elegáns. A frissítéssel a Polo is megkapta a márka új emblémáját. A változtatásokkal nagyjából 2 centimétert nőtt a modell, pontosan akkora, mint a 3-as Golf: 4074 mm hosszú. Ez azonban nem meglepő, a kategóriák az utóbbi évtizedekben folyamatosan nőttek.


Kevesebb szögből áll és látványosabb a lecserélt fényszóró     Fotó: 10perc.hu


A beltéri minőség a márkától megszokottan korrekt, puha, kellemes tapintású anyagokkal van tele az utastér. Egyeseknek talán túl komor és németesen merev, kimért, de tény, a minőségérzet rendben van, profi munka. Bár nem olcsó megoldás, de jó, hogy már az alapfelszerelésben benne van a 8 colos digitális műszeregység, ahogy a 6,5 colos érintőképernyő is a középkonzolon.

Sőt, mostantól a Polo klímaberendezése (szintén alap) is egy kis érintőképernyőről vezérelhető szellőzők alatt, ami kicsit meglepő újítás, mert a felsőbb kategóriákban már egyre-másra térnek vissza a régi, tekerős-gombos megoldáshoz a gyártók. A vevők ugyanis panaszkodtak, hogy ez nem praktikus, és igenis van létjogosultsága a különálló kapcsolóknak, amelyek biztonságosabbak is.

Az viszont jó újítás, hogy mostantól, mint a Honda Jazzben vagy a Toyota Yarisban, a két elöl ülő között is van légzsák az összefejelés elkerülésére. A modellfrissítés során a Polo méretei természetesen nem változtak. Elöl-hátul eddig is elegendő volt a helykínálat, az ülések tartása is jó, kényelmesek. Négy felnőtt normálisan belefér benne, akár hosszabb távon is – ez ebben az osztályban azért nem jellemző, csak kevesen tudják. Hátul is jól el tud férni két felnőtt. A csomagtere 351 literes, ami átlagos a kategóriában.


A csomagtere 351 literes    Fotó: 10perc.hu


A németek azt mondják, a dízelekre nincs igény a kiskategóriában, így hát nem is kell olyan. Az 1,0 literes, háromhengeres, turbós benzines nem kecsegtet sok élménnyel, de cserébe nem is okoz meglepetést. Nálunk az erősebb verzió, a 110 lóerős Polo járt, amelynek a gyorsulásától nem emelkedik meg a pulzusunk.

Maximum a fogyasztásától. Az cseppet sem nevezhető jó ajánlatnak, hogy átlagos dinamikához kiugró fogyasztás párosul. A DSG váltóval a városi dugóban simán iszik 9-10 litert, ami persze azért lejjebb megy, ha tud haladni a kis VW. Nálunk 6,5 liter volt az átlagfogyasztás, országúttal is vegyítve, ami messze van egy hasonló méretű hibridtől.

Összességében elmondhatjuk, a változtatások jót tettek a modellnek, de igazán karakteressé nem vált. Ettől függetlenül az új Volkswagen Polo hozza azt a szintet, amit a márkától elvárunk. És bizony árban is. A VW sosem gyártott olcsó autókat, a Polo sem az, pláne manapság az elszállt árak közepette, de a konkurencia sem jóval olcsóbb. Nagy kár, hogy már nincs belőle dízel.


Az alapfelszerelésben benne van a 8 colos digitális műszeregység, ahogy a 6,5 colos érintőképernyő is a középkonzolon    Fotó: 10perc.hu


Műszaki adatok

Motor: 999 cm3

Teljesítmény: 110 LE, 200 Nm

Végsebesség: 195 km/h

Gyorsulás 0-100 km/óra: 10,4 s

Vegyes fogyasztás: 6,5 l/100 km

Alapár: 6 883 950 Ft

Tesztautó ára: 8 933 800 Ft


Külső: 3

Belső: 4

Ár/érték: 3


Előny/hátrány

+ Jó futómű, kellemes belső, komfortérzet, tágas utastér, jó szériafelszereltség

- Magas ár, kapaszkodók hiánya, nagy étvágy


Kapcsolódó galéria




Hirdetés
Hirdetés